söndag 21 augusti 2011

Extreme ways

Jag har lite nyheter för er ifall ni undrar vad som händer och sker just nu.

Nr 1: Jag fick jobbet på Ticket, börjar den 1a september.
- Grattis Jenny!! Fantastiskt roligt!!
- Tack tack, ja det känns minst sagt underbart!

Nr 2: Jag har även skaffat mig en ny lägenhet!
- Men grattis jenny, vad skönt att det ordnade sig.
- Tack ännu en gång, det känns också underbart!

Så ja, jag slipper vara arbetslös i höst och jag får nu chansen att prova på det andra jobbet jag önskade. Tok ska ha tur! Och angående lägenheten, det blir en flytt till gatan nedanför mig. En etta på 45 kvm, markplan med en egen ingång. Min granne är tvättstugan så då kan mor och far spara lite på vattnet också. Allting löser sig tillslut, så enkelt är det mina vänner. Man måste bara tro på sig själv att man kan.

På tisdag väntar min sista arbetsdag på kicks. Det känns sisådär faktiskt. Har som sagt trivts fantastiskt bra med kollegorna, allihopa är fantastiska och jag kommer sakna att kunna dela med mig av mina kunskaper och tips till alla kunder. Den 1a september drar det igång som sagt på Ticket och jag är mer än redo för det. Jag ska göra succé även där ska ni tro!

Resan till Ånge för att se Takida var helt fantastisk. och Takida var fantastiska! Vilken jävla show dom bjöd på. Det verkligen syntes på dom att dom älskade att spela på hemmaplan. Bussresan ner var inte heller fy skam och jocke och jag skrålade till musiken så att dom i baksätet höll på att skratta ihjäl sig, men det bjuder vi på säg! Det är något av det roligaste jag varit med om iaf och det var kul att även min kära mor tillslut fick uppleva Takida som jag tjatat så mycket om i alla år. Är bussen bokad även för nästa år?!

Vad händer imorgon då? Jo, jag kommer vara stört nervös. Det är nämligen så att jag ska provaträna med ÖSKs innebandylag. Vi får se hur pass mycket man kommer göra bort sig. Det kommer med all säkerhet kännas fantastiskt att återigen få vara ute på plan med klubban i högsta hugg. Jag längtar!!

Utgången igår var också något av det roligaste på länge. Vilka fantastiska människor som var ute på Olles igår. Jag tror jag skrattade konstant sedan jag gick in och tills jag gick ut. Eller snarare blev utkörd pga att dom stängde. Det är så det ska vara!

Skolan har dragit igång nu och vi ska ses för första gången den 29e. Kommer bi oerhört spännande att se vad denna utbildning så småningom kommer att ge men jag är övertygad om att ingenting kommer vara bortkastat.


Må väl och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar